Loading...

13-20 червня. Розпродаж на 5-річчя магазину

Баланс між Екраном та Грою: Вплив екранного часу на дитячу розвагу та альтернативи

Баланс між Екраном та Грою: Вплив екранного часу на дитячу розвагу та альтернативи

Екранний час - це час, проведений за цифровими пристроями, включаючи комп'ютери, смартфони та планшети.

Час, проведений перед екраном, пов'язаний з різними негативними наслідками для здоров'я дітей, включаючи ожиріння та проблеми зі сном.

На додаток до цих фізичних наслідків, час, проведений перед екраном, також обмежує можливості для гри - важливої частини дитячого розвитку, яка допомагає дітям вчитися вирішувати проблеми та розвивати соціальні навички.

Типи часу, проведеного перед екраном

Існує багато типів часу, проведеного перед екраном. Телебачення, відеоігри та смартфони - це приклади екранного часу. Час, проведений дитиною перед екраном, може також включати планшети та ноутбуки, якщо вони використовуються в розважальних цілях.

Час, проведений перед екраном, не обов'язково шкідливий для дітей; однак важливо розуміти, скільки часу ваша дитина може проводити перед екраном відповідно до її віку та рівня розвитку.

Негативний вплив екранного часу

Час, проведений перед екраном, може мати негативний вплив на фізичне здоров'я, психічне здоров'я, соціальний та емоційний розвиток дітей.

Час, проведений перед екраном, асоціюється з

●  ожирінням (через відсутність фізичних вправ);

●  поганим сном (через пізній відхід до сну або ранні прокидання);

●  недостатньою фізичною активністю (що призводить до ожиріння).

 Альтернативи екранному часу

●  творчі ігри;

●  ігри на свіжому повітрі;

●  ігри з уявою (рольові ігри, переодягання);

●  настільні ігри.

Заохочення творчого мислення

Гра - це можливість для дітей досліджувати та експериментувати з навколишнім світом. Це також шанс для них розвивати власні ідеї та думки, які допоможуть їм стати більш незалежними мислителями в подальшому житті. Найкращий спосіб заохотити творчість вашої дитини - це ставити відкриті запитання, які спонукають її думати про речі інакше, ніж вона зазвичай це робить. Наприклад: "Як би ти вирішив цю проблему?" або "Що ти думаєш про цю ідею?". Якщо ваша дитина ніколи не пробувала чогось раніше, спробуйте зацікавити її, взявши з собою кудись у нове місце (наприклад, до художнього музею).

Використання іграшок та реквізиту

Якщо ви хочете заохотити уяву та творчість вашої дитини, найкраще, що ви можете зробити, це забезпечити її іграшками та реквізитом, які допоможуть їй створювати власні світи. Ви також можете облаштувати простір для творчих ігор, наприклад, стару валізу або картонну коробку. Якщо ваша дитина старша, вона може віддати перевагу будівництву власного "будинку" з ковдр на підлозі або створенню власної художньої студії в іншій кімнаті будинку.

Вибираючи іграшки для своїх дітей (або навіть для себе), шукайте такі, які сприяють розвитку уяви, а не простому сидінню перед екраном. Намагайтеся не купувати електронні пристрої без крайньої необхідності, оскільки вони, як правило, є більш пасивними, ніж активними формами розваг; натомість обирайте такі речі, як лялькові будиночки та настільні ігри, де діти повинні використовувати свою уяву, взаємодіючи з іншими людьми навколо них!

Грайте разом з дитиною

Гратися разом з дитиною - це чудовий спосіб долучитися до її ігор, а також допомогти вам дізнатися більше про те, що їй подобається. Якщо ви граєте з нею, ви зможете побачити, які ігри їй подобаються найбільше і як вона грає в них інакше, ніж інші діти.

Як додатковий бонус, приєднання до їхнього уявного світу допоможе зміцнити зв'язок між батьками та дитиною. Чим більше часу ви проводите разом, роблячи те, що робить вас обох щасливими - і роблячи це разом - тим тіснішими стають ці зв'язки!

Розповідання історій та драматичні ігри

Розповідання історій - чудовий спосіб заохотити уяву та творчість вашої дитини. Ви можете допомогти їй, розігруючи історії за допомогою костюмів та реквізиту, або досліджуючи різні ролі та персонажі.

Окрім розповідання історій, драматична гра - це ще один вид діяльності, який заохочує дитячу уяву. Вона дозволяє їм розігрувати власні історії, граючись з іграшками, які вони самі вигадали (наприклад, ляльками чи машинками). Заохочуйте дітей ставити відкриті запитання та до нових вражень і заохочуйте досліджувати навколишній світ. Дайте дитині можливість грати з реальними предметами, а не з екранами, коли це можливо.

Використання іграшок та реквізиту

●  використовуйте іграшки та реквізит;

●  створення простору для творчої гри;

●  вибирайте іграшки, які сприяють творчій грі.

Грайте разом з дитиною

Чудовий спосіб заохотити дитину до гри - приєднатися до неї. Ви можете стати персонажем або просто сидіти і спостерігати, як вона займається своїми звичними справами. Ваша присутність допоможе дитині відчути підтримку і безпеку, що підвищить ймовірність залучення її до творчої ігрової діяльності.

Якщо ви не знаєте, як правильно підтримати уяву вашої дитини, спробуйте дозволити їй йти вперед, замість того, щоб намагатися керувати усім самостійно. Дозвольте дітям виплеснути свою творчість назовні, дайте їм свободу у виборі того, що буде далі - і це може бути дуже захоплюючою справою!

Розповідання історій та драматичні ігри

Розповідання історій - це акт створення розповіді та обміну нею з іншими. Це чудовий спосіб для дітей самовиражатися, розвивати свою уяву та мовні навички. Розповідати історії можна різними способами:

1. Розігрування історій за допомогою костюмів і реквізиту - це може бути просте переодягання в одяг, який представляє персонажів історії, або виготовлення реквізиту, наприклад, масок чи ляльок, які допоможуть оживити їх. Дітям сподобається брати участь у цій діяльності.

2.  Вивчення різних ролей і персонажів - діти люблять грати в уявні ігри, де вони можуть спробувати себе в різних ролях (наприклад, у ролі тварини) або вдягати одяг, який робить їх схожими на когось іншого (наприклад, на принцесу). Цей тип рольових ігор допомагає дітям краще зрозуміти власну ідентичність, даючи їм можливість побачити речі з іншої перспективи.

Заохочуйте уявні ігри

Уявні ігри - це чудовий спосіб заохотити уяву, творчість і мовні навички вашої дитини. Вона також допомагає їм навчитися ділитися, ділитися та домовлятися з однолітками.

Ось кілька способів, як ви можете заохочувати уявні ігри:

1. Створіть кімнату-кухню або магазин, де ваша дитина може грати з іграшковою їжею, посудом та іншим реквізитом. Заохочуйте її досліджувати різні ролі та професії, ставлячи такі запитання, як "Хто ти?" або "Що б ти хотів сьогодні з'їсти?". Це допоможе розвинути її соціальні навички та уяву.

2. Використовуйте повсякденні предмети в будинку для реквізиту (наприклад, чашки/тарілки), щоб дитина не відчувала себе обмеженою в іграшках, до яких вона має доступ!

Заняття на свіжому повітрі

1. Створіть ігровий простір на свіжому повітрі.

2. Досліджуйте природу.

3. Займайтеся спортом на свіжому повітрі, наприклад, бігайте, стрибайте, стрибайте через скакалку та грайте в квача.

Заохочення творчого самовираження

Творче самовираження - це ще один спосіб заохотити дітей до гри. Це може бути простий спосіб - надати дитині приладдя для малювання, або ж більш складний - дослідити з нею різні засоби та техніки. Ви також можете використовувати музику і рух, щоб допомогти їм творчо самовиражатися!

Якщо ви шукаєте кілька ідей, як почати займатися творчим самовираженням:

 Забезпечте дітей художнім приладдям (фарбами, кольоровими олівцями, маркерами тощо) і дайте їм змогу розгулятися! Це один з моїх улюблених способів заохочення творчості у дітей - їм сподобається бачити, як їхні шедеври збираються разом на папері або полотні! Якщо ви хочете щось менш брудне, ніж фарба, але все одно хочете щось барвисте, спробуйте використати маркери; вони зручніші для маленьких рученят, ніж крейда, тому що їх не потрібно заточувати перед використанням (просто тримайте додаткову упаковку десь у безпечному місці). Ви навіть можете попросити дитину намалювати малюнки за мотивами книг, які вона нещодавно прочитала - це допоможе зміцнити навички розуміння, дозволяючи їй вільно розпоряджатися тим, що зображено на кожному малюнку!

Висновок

Важливо зазначити, що час, проведений перед екраном, не є чимось поганим. Він може бути цінним інструментом для навчання, спілкування та розваг. Але важливо не зловживати ним і не дозволяти дітям проводити занадто багато часу перед екраном.

Якщо ви вирішили, що вашій дитині потрібен певний час перед екраном, спробуйте такі альтернативи:

 Заохочуйте творчі ігри. Створіть середовище, де діти можуть використовувати свою уяву, не відволікаючись на технології чи інші подразники реального світу (наприклад, телебачення). Це може означати встановлення намету у вашому домі з ковдрами та подушками всередині, щоб вони відчули себе як у поході - або дозволити їм бігати надворі без взуття, ніби вони босі!

 Ви також можете заохотити їх вигадувати історії, засновані на тому, що вони бачать навколо: може, там мурахи повзають по підлозі? Може, ці мурахи насправді крихітні інопланетяни, які хочуть, щоб їм допомогли знайти свій космічний корабель? Можливості безмежні, коли діти творчо підходять до справи!

 

Strateg telegram channel
Приєднуйтесь до STRATEG у Telegram
Новинки, акції та корисна інформація