Як побудувати бренд, який люблять? Поради бізнесмена Олександра Сивака
Сьогодні кожен бізнесмен намагається створити не просто бізнес, а бренд, який полюблять покупці. Це так званий lovemark. Він про високу лояльність клієнтів, орієнтованість та любов. Олександр Сивак – одеський журналіст, бізнесмен, видавець профільного видання «Судноплавство» та ідейний натхненник інтернет-магазину іграшок та настільних ігор Strateg на своєму досвіді знає, як побудувати lovemark.
Майбутнє брендів за Lovemark
Зараз вже не можна просто створити хороший бізнес або просто бренд. У маркетингу відбулися значні зміни. Клієнти хочуть бренд, якому будуть довіряти, товар, який буде давати високу цінність. Тобто не просто іграшка, якою грається дитина, а іграшка, яка є цікавою, розвиває, об’єднує родини. Саме це і є lovemark – це марка, яку люблять.
Таким я поставив собі за мету будувати бізнес та бренд дитячих іграшок, настільних ігор та картин по номерах - Strateg.
Я не хотів, щоб люди просто ставали клієнтами, купуючи продукцію. Мені важливо побудувати тісні стосунки.
Створюючи, іграшковий магазин та за сумісністю торгівельний дім, Strateg, я зосередився на засадах людської природи. Що хоче дитина? Звичайно, гратися, бо це дитяча природа. А що хочуть батьки цієї дитини? Звичайно, щоб дитина розважалася, розвивалася та отримувала інформацію через навколишній світ. Саме це я вклав у Strateg.
Окремий напрямок Стратегу – настільні ігри. Тут моя філософія об’єднати родину. Погодьтеся, що багато хто пам’ятає родинні вечори за грою в Лото. Так от настільні ігри – цікавіші та жвавіші.
Отже, з чого складається Lovemark:
ціннісна складова. Бренд повинен апелювати до цінностей та нести позитив. Це більше, ніж гроші;
комунікаційна складова. Якщо бренд спілкується зі споживачами, то вони починають його самі просувати. Важливий емоційний зв'язок з покупцем. Це завжди було можливо, але сучасні комунікаційні технології спростили спілкування з аудиторією. Потрібно робити так, щоб ваші покупці хотіли поділитися з друзями та сім’єю, наприклад, нещодавно купленою настільною грою.
Як створити Lovemark
Визначте, кому ви продаєте
Цю помилку роблять навіть підприємці з досвідом – вони не знають, кому продають. Тобто не знайомі та не досліджують свою цільову аудиторію. Бренд завжди знає, на кого він орієнтований. Наприклад, іграшки Strateg – це іграшки для всієї родини. Коли наша команда створює іграшки, ми вже знаємо, хто ними буде гратися.
2. Залучайте покупця до активної взаємодії
Улюблений бренд – це не щось примарне, це те, що поряд. Сьогодні важливу роль грають емоції. Емоційна залученість – двигун, який створює справжню лояльність для бренда. Під спілкуванням з покупцем я маю на увазі присутність у соціальних мережах. Коли бренд говорить, розповідає про новинки, ділиться подробицями з «життя», показує процеси та етапи створення товару.
3. Знаходьтеся у соціальних мережах
Бізнес, якого немає в інтернеті, не існує. Люди проводять у соціальних мережах 80% часу. Тож логічно, щоб улюблена марка була і там.
4. Створюйте позитивне середовище навколо
Ситуація у країні складна, у всіх підвищений градус емоційності, але людям потрібні позитивні емоції. Показати, що життя триває, може lovemark. Бренд відкриває нові можливості, завдяки яким люди самі можуть стати учасниками подій. Наприклад, команда інтернет-магазину Strateg під час повномасштабного вторгнення випустила серії патріотичних настільних ігор. Це «Ой у лузі…», «Скажи Паляниця», «Добрий вечір, ми з України», «Рускій воєнний корабль іди на... дно». Вони користуються надзвичайним попитом, бо може грати вся родина.
5. Будьте справжніми - проявляйте реальну турботу
Для lovemark-бренда важливо приділяти увагу та турбуватися. Зі своїми клієнтами ми завжди на зв’язку.
6. Створюйте новий світ
Люди можуть практично «жити брендом». Іграшки Strateg – це чудовий та цікавий світ для всієї родини.